כאשר מכונית מתפוצצת ליד מעבר הגבול בין ארה"ב למקסיקו, חוקרי משטרה משני הצדדים מנסים לפתור את הפרשה. החוקר המקסיקאי, ורגס, כבר נמצא על הכוונת של מבריחי סמים שמנסים לפגוע בו ובאישתו. מן הצד האמריקאי, בלש המשטרה קווינלן, מעדיף לשתף פעולה עם מזימות המבריחים, אחרי שורגס מאיים לחשוף את שיטות החקירה המושחתות שלו. אורסון וולס לוקח את הפילם נואר לקצה: יש כאן הכל, פשע, שחיתות, תככים ועמימות מוסרית, ובעיקר יש כאן שימוש פרוע בסגנון: המצלמה נעה בחופשיות (עם שוט הפתיחה הארוך והמפורסם), או מוצבת באלכסונים, עם קומפזיציות משולשות ותאורה קונטרסטית שעושה שימוש בנופי עיירת הנפט על הגבול בשפע צללים ומסגורים. וולס נהנה לעצב דמויות מלאות וחד פעמיות עם סודות וקשרים שמתפענחים בהדרגה. בקיצור, זהו סרט שמתפקע מול העינים – רושף ופרוע אבל גם מספיק מרוסן בשביל להוביל את העלילה ביד בטוחה. אל תחמיצו.