צריך לפתוח בהבהרה: "כרמן" של סאורה היא לא האופרה. זהו סרט מרתק, חי וצבעוני שגם שונאי אופרה מובהקים יאהבו. הקצב שלו הוא קצב הפלמנקו: אנטוניו גאדס, מהגדולים שברקדני הפלמנקו אי פעם, מגלם כוריאוגרף שמעלה גירסה מחודשת ועדכנית של "כרמן" מאת ז'ורז' ביזה. בינו לבין הרקדנית הראשית, תגלית חדשה בעלת כישרון מצמית (לאורה דל סול), מתפתח במהלך החזרות רומן סוער, שהופך לרכבת הרים רגשית. ככל שהזמן חולף, מיטשטשת ההבחנה בינם לבין הדמויות שהם מגלמים, והאיבה, הקינאה והאלימות המעוצבות במחול גולשות אל החיים עצמם – עד לסוף הטרגי.
זהו עותק חדש של הסרט המצליח (בין השאר, הוא היה מועמד לאוסקר) שנעשה ב-1983, ובין המופיעים בו גם הרקדנית כריסטינה הויוס והגיטריסט הווירטואוז פאקו דה לוסיה. הסרט הוא תזכורת לכשרונו הגדול של הבמאי הספרדי, מהחשובים שבבמאי אירופה במאה שעברה.