באמצע שנות התשעים, אחרי שהחיים לא מסתדרים בדיוק כפי שרצתה, ממציאה ג‘וי מנגנו את “מגב הפלא“. כדי להפוך את המוצר ללהיט ואת חייה להצלחה, נדרשים עוד כמה פיתולי עלילה, הכוללים את משפחתה המחופפת וכמה אנשים שיש להם הרבה כסף והרבה כוונות – לא תמיד חיוביות. כמו כל סרטיו האחרונים של דיוויד או ראסל, גם “ג‘וי“ הוא רכבת הרים בדרך להגדרה העצמית, שנעה בתזיזתיות בין הצלחה לכשלון. ראסל אף פעם לא אהב סרטים מסודרים מדי, וגם כאן הוא נעזר במבנה גמיש, דמויות בשרניות ושחקנים מליגת העל כדי להציע את מבטו האוהב והמשועשע על החלום האמריקאי.