סכסוך בין שני תושבי ביירות על תיקון מרזב מסלים לכדי דו קרב משפטי וסכסוך לאומי – זהו הציר הדרמטי ב"העלבון" של זיאד דווירי. כמו בסרטיו הקודמים ("מערב ביירות", "הפיגוע"), גם כאן הוא משרטט בהצלחה את דמויותיו, מניע את אהדת הצופים בין הניצים ומתבונן בשסעים של לבנון, בין נוצרים, מוסלמים, פלסטינים ואחרים – בצורה הגונה, כשישראל, ואריק שרון – נפקדים נוכחים ברקע הדברים. דווירי מגלה שובחוש קצב ויכולת מבריקה לשלב בין דרמה לאירוניה והתוצאה היא אחד הסרטים הבולטים של השנתיים האחרונות, שהיה מועמד לבנון לאוסקר ואף נכנס לחמישיה הסופית.