שש תמונות מחיי נישואין כפי שאלה נראים ביצירת המופת של אינגמר ברגמן. בתחילה מוצגים יוהן ומריאן כזוג האידיאלי והמאושר – הכל ורוד ומתקתק בנוסח עיתונות הנשים – הוא הדמות הדומיננטית, היא הכנועה וחסרת האישיות. אח”כ מתחילים להחשף גם הבקיעים באושר, עד שבפרק השלישי מודיע הבעל שהוא נוטש את הבית לטובת סטודנטית צעירה. מריאן – מוכה ומושפלת – מתחננת, מבקשת ארכה. בפרק הבא היא משתחררת מן התלות המשעבדת בגבר ובמקביל הופך יוהן לדמות המובסת. הוא יוצא למלחמה כדי להשיג חזרה את אשתו, עד שבסיום הופכים השניים לידידים המוצאים זה בחיקה של זו את הרוך והחמימות והקירבה הנכספים. “תמונות מחיי נישואין” הוא ללא ספק אחת היצירות השלמות והבוגרות ביותר של רב האמן השוודי, כמו גם שיא הקריירה עבור ליב אולמן וארלנד יוזפסון.
הפסקה קצרה בין פרק 3 ל-4