פייר־אוגוסט רנואר מפורסם ומוערך בזכות ציוריו האימפרסיוניסטיים של פריס, הנחשבים ליצירות האמנות האהובות בעולם. אלא שרנואר עצמו התעייף מהסגנון הזה ושינה כיוון. הסרט שלפנינו – שמבוסס על האוסף של קרן בארנס בפילדלפיה המונה 181 ציורים של רנואר – בוחן את הסגנון החדש של רנואר, התגובות הסוערות שעורר מאז ועד היום. בין האמנים שעקבו אחר היצירות החדשות של רנואר, ובלי ספק אף הושפעו מהן, היו שניים מהאמנים הגדולים של המאה העשרים: פיקאסו ומאטיס. התוצאה היא ביוגרפיה חדשה של אמן גדול, שמצליחה כמעט לראשונה לתאר את האופן שבו היה רנואר לחוליה מקשרת ומשמעותית בין הישן לחדש.