ראשון | 24.11.24

שעה פריטים
All day
 
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית

רביעי קאלט

מכסחי השדים

בימוי: איוואן רייטמן
| 104 דקות

חבורת פרה־פסיכולוגים לא יוצלחים מקימים צוות לגירוש שדים. תוך כדי ניהול שלומיאלי של העסק הם מגלים שהעולם עומד בפני פלישת שדים שמקורה בניו יורק. הם מצילים את האנושות בשלל סצנות מצחיקות שכוללות בין השאר מלחמה באיש מרשמלו ענק. 

מלחמת הכוכבים – פרק 4: תקווה חדשה

בימוי: ג'ורג' לוקאס
| 121 דקות

מלחמת הטוב ברע מוצאת גיבור חדש בדמותו של חוואי צעיר שנשלח על ידי הכוח למשימה בחלל להציל את הנסיכה ליה, שמובילה מרד כנגד אימפריה מורשעת. זה הבסיס לפרק הראשון בטרילוגיה ששינתה את עולם הקולנוע והפכה לתופעה תרבותית. גם כמעט 50 שנה אחרי, זהו עדיין סרט מהנה, הרפתקה מרגשת וסוחפת שלא איבדה מאומה מקסמה.

קארי

בימוי: בריאן דה פלמה
| 94 דקות

מתבגרת מופנמת ושקטה מגלה כוחות על טבעיים פנימיים מפתיעים ומשתמשת בהם כדי לנקום בבני כיתתה, אחרי שאלו יזמו מתיחה אכזרית על חשבונה בנשף הסיום של התיכון.  דה פלמה מעצב את הסרט כמשל מוסרי ובדרכו עושה זאת בסגנון קולנועי אופראי, שיש בו תמיד קריצה מחויכת. התוצאה היא אחת הקלאסיקות של הז'אנר.

בתול בן 40

בימוי: ג'אד אפאטו
| 116 דקות

חבריו של גבר לא כל כך צעיר שעוד לא ידע אישה מחליטים לשנות את מצבו. שלל העצות שהם נותנים לו לקוחות מן הצרות והאובססיות שלהם עצמם, מביאות את גיבורנו לשרשרת של התמודדויות והתנגשויות במדוריו הרבים של שוק הבשר. הראשונה בקומדיות הברומאנס של ג'אד אפאטו מצחיקה ונוגעת ללב גם יחד.

500 ימים עם סאמר

בימוי: מארק ווב
| 96 דקות

טום וסאמר עובדים באותו משרד, קצת מבטים, איזה מפגש ליד מכונת הצילום והופס, משהו קורה. אהבה? פלירט? מחוייבות? זה הולך לאנשהו הדבר הזה? “500 ימים של סאמר“ מתבונן במידה שווה של קלילות ומלנכוליה בשאלות הבסיס של אהבה. התוצאה היא קומדיה רומנטית רעננה ואינטליגנטית ביותר.

אחר צהריים של פורענות

בימוי: סידני לומט
| 130 דקות

במזג אויר לוהט, צמד שודדים נתקע עם בני ערובה מבלי לדעת מה לעשות עימם, כאשר על הבנק צרים כוחות משטרה רבים, אספסוף צמא דם, וגם מקומם של אמצעי התקשורת אינו נפקד. היכולת של סידני לומט להעמיד סצינות קצביות ולהצמידן בכשרון רב זו לזו, האינטואיציות הבריאות של פאצ'ינו הצעיר והפאתוס שמעורב בהומור, הפכו את הסרט לאחד המשובחים שנוצרו בארה"ב של שנות ה-70.

ברזיל

בימוי: טרי גיליאם
| 140 דקות

פקיד צנוע ומסור במשרד האינפורמציה – מרכז עצבים בירוקרטי של חברה טכנוקרטית עתידנית מוצא עצמו בתוך סיוט מחריד כאשר יום אחד חודרת חיפושית אל לב המחשב וגורמת לטעות איומה. ברזיל, הוא יצירה שמכילה את כל הגנום של יצירתו: ברק ויזואלי, לעג חרדתי כלפי הממסד ועירוב מוצלח בין פנטזיה למציאות. התוצאה היא קומדיית אבסורד קלאסית.  

השיחה

בימוי: פרנסיס פורד קופולה
| 113 דקות

חוקר פרטי מיומן, שמבסס את פרנסתו על גזילת סודות הזולת, מקליט זוג צעיר. כאשר הוא מוצא כי חייהם בסכנה הופך הגבר הבודד מעורב בחייהם. בכשרונו הקולנועי הניכר, עם הופעה נהדרת של ג'ין הקמן, מצליח קופולה להגיש אלגוריה יפה על אחריותו המוסרית של אדם למעשיו. התוצאה מהפנטת ומסעירה גם היום.

רוק בבית הספר

בימוי: ריצ'רד לינקלייטר
| 108 דקות

דיואי פין הוא כל כך רוקיסט בנשמתו עד שהוא נזרק מהלהקה שהוא עצמו הקים. כדי להתפרנס, הוא מתגנב למשרת מורה מחליף ועד מהרה מנסה להפוך כיתת בני העשר שלו ללהקת רוקנרול שתנסה לזכות בתחרות כשרונות צעירים. ג'ק בלאק מביא למסך תעוזה, מחויבות ומודעות עצמית. אולי המזג שלו לא הכי פדגוגי, אבל הוא נותן לחניכיו יופי של שיעור לחיים – מהנה, מוסיקלי ומלהיב.

הנסיכה הקסומה

בימוי: רוב ריינר
| 101 דקות

גיבור הסרט יוצא להציל את אהובתו מידיו של נסיך מרושע. מסביב לנושא המרכזי הזה משובצים כל המרכיבים של אגדות הילדים: טירות מאיימות, שודדי ים, מכשפים, עכברושי ענק, ענקים אנושיים, נצחונו של הטוב על הרע וכיו"ב. ריינר מגיש אגדה קלאסית בטון עכשווי ומודע לעצמו. אבל למה להכביר מילים: אם ראיתם אתם כבר יודעים שזה אחלה סרט, ואם לא - אל תחמיצו. 

אמריקן פסיכו

בימוי: מארי הארון
| 97 דקות

פטריק בייטמן הוא היאפי האולטימטיבי, הוא אינטליגנטי, משכיל, ידידותי, אבל מקפיד לשמור על מרחק הולם מבני שיחו. אלא שהתדמית הזו מטעה. מתחת לחזות המלוטשת מסתתרת מפלצת. בסיוע הומור שחור וקורט של נוסטלגיה, מארי הארון עיבדה את הרומן הקונטראוורסיאלי מאת ברט איסטון אליס לקולנוע.

כייבל גאי

בימוי: בן סטילר
| 96 דקות

צ'יפ הוא מתקין כבלים שמגיע לדירתו החדשה של סטיבן, ארכיטקט שזה עתה נפרד מחברתו. הידידות שמפגין סטיבן הופכת את צ'יפ לבן בית אצלו, וכאשר סטיבן מבקש לצמצם את תדירות ומשך המפגשים, צ'יפ הנעלב לא מוותר. עם האנרגטיות הבלתי נלאית של ג׳ים קארי ובן סטילר בכיסא הבמאי נוצרה הקומדיה שלפנינו שהולכת שני צעדים קדימה. 

הנסיכה מונונוקי

בימוי: הייאו מיאזאקי
| 133 דקות

נסיך צעיר מנסה למצוא מזור למחלתו, אחרי שהותקף בידי אל חזירי בר. הוא נקלע למאבק שבין עיירת חרשי ברזל לבין אלילי היער, ובראשם הנסיכה מונונוקי. "הנסיכה מונונוקי" הוא משל על מקומו של האדם בתוך הטבע והוא מנוסח כסרט הרפתקאות עוצר נשימה, עם שלל המצאות עלילתיות, שמוגשות באנימציה מרהיבה, יצירתית וסוחפת. 

שרק 2

בימוי: אנדרו אדמסון, קלי אסברי, קונרד ורנון
| 92 דקות

בסרט ההמשך לעלילות שרק ופיונה, יוצאים השנים לפגוש את הורי הכלה. אלו, נדהמים שבתם נישאה ליצור ירקרק כמוה, מחליטים לפנות למכשפה מרושעת שמעוניינת להשיא את בנה לפיונה. עם אותו עיצוב מלבב, קצב זריז והומור שלא לוקחים שבויים, התוצאה היא קומדיה שלא נופלת מן הפרק הראשון בסדרה. 

ממנטו

בימוי: כריסטופר נולאן
| 113 דקות

לאונרד אינו מסוגל לשמר זכרונות חדשים בו בזמן הוא מנסה לנקום באיש שאנס ורצח את אשתו. סביב ציר העלילה הזה יצר כריסטופר נולאן מותחן מבריק - תסריט נון-לינארי הנע באקרובטיות בין זמנים שונים, שימוש ממזרי במצלמה, הופעות אדירות - שמצליח לנווט היטב את הפסיכולוגיה של הצופה.

לא רק בלונדינית

בימוי:רוברט לוקטיץ'
| 96 דקות

אחרי שבן הזוג זורק אותה, מחליטה אל וודס, בלונדינית מטופחת שנושאת בשל כך יחס מתנשא מהסביבה, שהיא לא תוותר ונרשמת ללימודי משפטים בהארוורד. עם מידה שווה של אהבה ומודעות עצמית, זהו גילטי פלז'ר מעולה ובשני העשורים מאז שיצא, אל וודס הפכה למודל חיקוי והסרט הוא קלאסיקה שרק משתבחת עם השנים. 

הטוב הרע והמכוער

בימוי: סרג'יו ליאונה
| 179 דקות

שלושה גברים מחפשים בתוך התופת של מלחמת האזרחים האמריקנית אחר מטמון חבוי. סרג'יו ליאונה בונה כאן את אחד משיאי ז'אנר "מערבוני הספגטי" והמערבונים בכלל. הוא משלב סצינות אקשן ואלימות עם סיפורים אנושיים קטנים ורגישים, והתוצאה היא יצירת מופת שהזמן לא יכול לה.

ממזרים חסרי כבוד

בימוי: קוונטין טרנטינו
| 153 דקות

סרטו המושלם של קוונטין טרנטינו הוא פנטזיה קולנועית שבמרכזה היסטורית אלטרנטיבית למלחמת העולם השניה. שושנה דרייפוס נמלטת בעור שיניה מידיו של הקולונל הנאצי האנס לנדה. כאשר דרכיה מצטלבות עם יחידת "הממזרים" – נוקמים אמריקאים שנשלחו להטיל אימה בקרב הצבא הגרמני – מגיע הסרט אל שיאו.

ואת אמא שלך גם

בימוי: אלפונסו קוארון
| 105 דקות

סרטו הטוב ביותר של אלפונסו קוארון לוקח את ז'אנר סרטי ההתבגרות - על חדוות החיים והמיניות הישירה - ודרכו מציג דיוקן מלנכולי של דור שלם ושל מקסיקו עצמה. כל התבונה הקולנועית של קוארון נוכחת כאן, ובעזרתה הוא מצליחה להניע את רגשות הצופים בשילוב של אמפטיה ואירוניה.

בוראט

בימוי: לארי צ'ארלס
| 82 דקות

באמצעות דמותו הפיקטיבית של בוראט סגאייב, כתב הטלויזיה הקזחית לכאורה, מסתובב סשה בארון כהן עם פנים תמימות ונימוסים של עולם שלישי וחושף את מה שמסתתר מאחורי הקליפה הנוצצת של אמריקה. שילוב מוצלח בין הומור פיזי משוגע לרגעים מוקומנטריים מגוחכים ועוכרי שלווה הפכו את 'בוראט' לאחת הקומדיות הפרועות והמוצלחות של המילניום הנוכחי.

סופרבאד

בימוי: גרג מוטולה
| 120 דקות

שלושה בוגרי תיכון נואשים לבתק את בתוליהם. בהיותם נטולי טיפת כריזמה ותואר, כל מה שנותר להם הוא להיות הטעות של אתמול בלילה. זכות תסריט שנון, הופעות אדירות של ג'ונה היל ומייקל סרה, עם שילוב יעיל בין הומור אכזרי למבט אמפטי על גיבוריו הלא יוצלחים, מצטבר "סופרבאד" לכדי קומדיה מצחיקה ומענגת עד מאד.

 

10 דברים שאני הכי שונאת אצלך

בימוי: ג'יל יאנגר
| 97 דקות

לקאט אין ממש סבלנות לבני המין השני. לרוע המזל של אחותה, עד שלקאט לא יהיה חבר, היא לא תוכל לצאת עם קמרון. כעת היא תעשה הכל כדי שזה יקרה. לתוך המשוואה הזו נכנס פטריק, תלמיד חדש ופרוע. האם הוא יצליח להמיס את ליבה של האחות הסוררת? הגישה הקלילה, ההומור השנון, האנרגיות הבלתי נלאות והנוכחות הכריזמטית של הית' לדג'ר הפכו את העיבוד המרענן הזה ל"אילוף הסוררת" של שייקספיר לסרט קאלט.

שישי הפוך

בימוי: מארק ווטרס
| 93 דקות

חילופי זהויות בין אם לבתה על רקע נישואיה השניים של הראשונה ומורת הרוח של השניה מן הצעד, וכאשר כל ההבדלים הבין-דוריים משמשים כמאיצי עלילה, התוצאה היא קומדיה קלילה ונטולת מחוייבות. המשחק הספורטיבי של שתי השחקניות הראשיות, הנענות בהנאה לגמישות הנדרשת מן התפקיד, הוא שהופך את "שישי הפוך" למוצר הוליוודי מהנה. 

פארק היורה

בימוי: סטיבן שפילברג
| 127 דקות

יזם חסר מעצורים מצליח ליצור פארק בילוי חדשני המאוכלס בדינוזוארים אשר נוצרו בידי מדענים בעזרת שיבוט גנטי. טרם פתיחת המקום למבקרים, זוכים כמה אורחים לסיור מוקדם במהלכו קורסות מערכות החשמל והדינוזוארים משתחררים. "פארק היורה" הוא מופת של קולנוע הוליוודי מושלם, שמוכיח מדוע שפילברג הוא במאי ענק.

והרי החדשות

בימוי: אדם מקיי
| 95 דקות

רון בורגונדי הוא מגיש חדשות בקליפורניה של שנות השבעים. יחד עם חבריו העיתונאים, הם שולטים בחדר החדשות. אבל כאשר ויקטוריה קורנינגסטון מתיישבת לצידו על כיסא המגישה, הגבריות השברירית שלו עומדת בסכנה... בזכות קאסט של טובי הקומדיאנטים של ימינו, עם היכולת של מקיי להיות ציני עד הסוף - זוהי קומדיה חמודה שבועטת במקומות הרגישים ביותר.