שני | 11.11.24

שעה פריטים
All day
 
4pm
5pm
6pm
8pm
סגור
לתכנית החודשית

וס אנדרסון: השנים המוקדמות

הקרנת "אסטרואיד סיטי" החודש במסגרת תוכנית הסינמטק היא הזדמנות טובה לחזור לתחילת הקריירה של ווס אנדרסון, לפני שהוא נהיה ווס אנדרסון. כל המאפיינים של הקולנוע האנדרסוני – השלמות הויזואלית, העיסוק במשבר ההתבגרות בחיק המשפחה, העדרותה של דמות אב מוצלחת – כל אלו נוכחים כבר בארבעת סרטיו הראשונים. מתחילת הדרך אנדרסון מציע יקום סינמטי משל עצמו, שהולך ומשתכלל ככל שהקריירה נמשכת. סרטיו הראשונים עדיין נעדרים את תחושת המאנרייסטיקה הצבעונית, ומציעים ניחוח של אותנטיות, במובן האנדרסוני של המילה: מודעת עצמית, נאיביות אירונית, שעשוע צורני אבל כזה שבמרכזו עדיין פועם – אולי – רגש של ממש. כך או כך, בעידן של גיבורי על שבו הקולנוע האישי נאבק על חייו, אנדרסון שורד היטב, והסרטים שלו – צעירים לצד ותיקים – הם תמיד חגיגה ייחודית שצריך להתמסר לה.

בוטל רוקט

בימוי: וס אנדרסון
| 92 דקות

סרט הביכורים של וס אנדרסון הוא סיפור על שני חברים לא יוצלחים שנסחפים להרפתקת פשע, ומתקשים לגשר על הפער שבין עולמם הפנימי לבין המציאות. הציר העלילתי הזה מבטא את האלמנט האנדרסוני הבולט כאן ובכל סרטיו: המתח שבין נאיביות לציניות, והניסיון לאחוז בקצה החלום למרות הכל. ממרחק כמעט שלושים שנה, זוהי יצירה חיננית שלמרות בוסריותה מעידה על הכשרון הייחודי של יוצריה.

המירוץ לצמרת של מקס פישר

בימוי: וס אנדרסון
| 93 דקות

מקס פישר מתכוון להרשם ללימודים בהרווארד או באוקספורד. לרוע המזל, מקס הוא אחד התלמידים היותר גרועים בביה"ס היוקרתי ראשמור. ואם זה לא מספיק הוא ואביו הרוחני מתאהבים באחת המורות החדשות. קומדיה מתוחכמת להפליא, מרושעת ונשכנית כמו שצריך, המסתתרת מתחת לתחפושת של סרט התבגרות.

משפחת טננבאום

בימוי: ווס אנדרסון
| 109 דקות

אחרי עשרים שנה שבהן בחר להתרחק מאשתו וילדיהם – שלושתם גאונים אקסצנטריים – מחליט רויאל טננבאום לשוב הביתה מפני שאשתו עומדת להנשא בשנית. סביב ציר עלילה זה יצר אנדרסון אגדה מודרנית מתוקה מרירה. 

עמוק במים

בימוי: וס אנדרסון
| 118 דקות

חוקר אוקיינוסים שנמצא במשבר יוצא לביים סרט תיעודי אודות הכריש האגדי שטרף את שותפו לעשייה. האם תצלח המשימה? או שבכלל לא היה כריש כזה מחוץ למוחו הקודח? "עמוק במים" עשיר בכל המאפיינים המצופים מאנדרסון: מקוריות בעיצוב העולם, בחירות פסקול שמוסיפות קומה של רגש ובעיקר בימוי שחקנים היוצר דמויות חד פעמיות.