הקרנות נוספות של הסרט
לפני ההקרנה, ישוחח הבמאי רן טל ("ילדי השמש", "המוזיאון") על יכולתו של הבמאי לקחת חומרי ארכיון ולצקת לתוכם משמעות חדשה. מה המשמעות הנובעת מהאלסטיות של חומרי הארכיון ועד כמה זה שומט מהם את היותם עובדה
לפני ההקרנה, ישוחח הבמאי רן טל ("ילדי השמש", "המוזיאון") על יכולתו של הבמאי לקחת חומרי ארכיון ולצקת לתוכם משמעות חדשה. מה המשמעות הנובעת מהאלסטיות של חומרי הארכיון ועד כמה זה שומט מהם את היותם עובדה
בחמישי למרץ, 1953, מת יוסף סטאלין, מנהיג ברית המועצות. הסרט שלפנינו אורג את קטעי הסרטים שצולמו מאותו יום ועד שהובא המנוח למואזליאום, משלב עם שידורי החדשות ששודרו ברדיו ודוחס את ימי האבל האלו לכדי שעתיים ורבע של תיעוד. התוצאה מהממת. לוזניצה הגדול, שחתום על כמה סרטי עלילה מעולים ("דונבאס", "בערפל") נוקט כאן באותה גישה שאיפיינה את סרטו התיעודי "בלוקדה" שעסק במצור על סט. פטרבורג – שנשען על הארכיונים בלבד, בלי קישוטים. כאן המטען הרגשי מורכב יותר – זאת לא מלחמת העולם השניה, ואנו יודעים מי היה סטאלין – אבל ההתבוננות הסבלנית בשורת האבלים, גנרלים, פועלות ופועלים, עמך רוסיה, רוחב היריעה שמתאר את הטקסים בפינותיה השונות של ברה"מ, מעניקה לסרט כח יוצא דופן, שמפקיע מן ההיסטוריה את היובש העובדתי לטובת היכולת להתבונן בה כפי שהיתה, ולוכד את הטקסיות הבירוקרטית של ברה"מ. כך או כך, לתוצאה הסופית יש אפקט של מסע בזמן שמסקרן מאד להשתתף בו.